Vårkänslor..

Så var ännu en dag avklarad... När jag vaknar på morgonen gör jag i ordnig en kopp kaffe och sätter mig på balkongen iklädd morgonrock i solen och lyssnar på fågelkvittret, och tänker ; Ahh, vad härligt det är med vår! Sen helt plötsligt kollar jag ner på gården och vad ser jag då? Jo, all denna jävla fucking snööö!! Försvinn!!! Jag orkar inte gå runt som en gammal tant i pjäxor när jag e ute, för att de e så jäkla halt att man kan ramla och bryta lårbenet!! Ja jag har tyvärr redan kommit upp i den åldern då man oroar sig för sånt!
 Annat var det ju när man va liten, man drog på sig sin heta rosa overall, ett par asvarma stövlar, vantar med clips som gjorde att dom satt kvar i ärmen och tog tag i sin stjärt-lapp å gick ut och slängde sig i första bästa snöhög!! Dom dagarna verkar tyvärr va förbi, så nu får man göra som alla andra vuxna gör, gå runt och va på tjurigt humör hela dagen för att tågen inte går som dom ska, och för att det är mörkt när man går till jobbet, mörkt när man kommer hem, å vafan tog jag inte ut semester nu för så man hade kunnat va i thailand?!!
Jo, jag e vuxen nu, en sån som går runt och tänker; det var bättre förr..

Take me back to -97!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0