Ändrade planer

Jahopp.. så kan man glömma utställningen i helgen å utflykten till Ekerö å allt annat jag har planerat in, för Blossom har nämligen fått en släng kennel-hosta.. de e inget allvarligt men det smittar till andra hundar så hon måste va helt osocial i en månad typ.. alltså allt vi har sett fram emot e bara att avboka! Stackars lilla Blossom, hon hostar och hostar å e uppe hela nätterna för att de e läskigt! Jag ringde veterinären imorse å hon sa att de inte e mycket att göra åt, och att hon måste vila och inte gå på långa promenader. Det passar väl rätt bra idag med så här dåligt väder, men tittar solen fram så vill man ju ta vara på det och gå ut på nån äng och kasta pinne men.. de blir att sitta hemma och mysa i soffan istället den närmsta tiden, jag får gå själv på mina dagliga morgonpromenader.. om jag också bara sitter hemma kommer jag bli grå och fet.. det får icke ske!!



Nu sitter jag här hemma iaf och rullar tummarna i väntan på att min syster ska komma hit och baka påsk-muffins med mig! Påsken ska verkligen firas ordentligt i år för efter helgen börjar en stenhård detox men enbart motion och nyttig mat! Jag å Lossan har ätit upp allt som ska bort som; snabbmat, potatis, ris, pasta, bröd, pålägg, flingor, fryst skitmat m.m. och så storhandlade vi igår och köpte bara nyttiga råvaror och proteiner så om man blir sugen på nåt får man käka en morot eller helt enkelt laga nån gryta från scratch! Känner mig extremt redo för detta så man inte bara är snygg på utsidan, men även insidan under sommaren! Målet är inte å bli smalare utan att bli hälsosam och må bra! Vi kommer garanterat att lyckas, får ställa vinet på hyllan en månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0