Tisdagen

Imorse vaknade jag upp till att läsa alla fina komentarer jag fått på bloggen! Det gjorde verkligen min dag ska ni veta!  Sen mötte jag upp Lossan i Kista centrum för att göra några ärenden och kolla lite kläder, jag hittade massa saker jag vill ha som vanligt, men får vänta tills pengarna kommer in nästa vecka innan jag kan köpa mig nåt fint! Första fokus ligger att spara pengar till resorna i sommar , däriblad Magaluf (har aldrig riktigt velat åka dit men majoriteten bestämde). Sen ska jag ju köpa fina tapeter så jag kan göra om i mitt rum! De kommer bli såå fint!!!

Efter Kista åkte vi hem till mig och tog en kopp the och snackade lite skit med pappsen, sen gick vi ner till Caledonian och mötte upp Siri, Sanna och Katta som hade varit på vinprovning, sen kom Conny, Henke och Ansan ner också! Ett glas vin blev till två och helt plötsligt hade vi missat både Den rätta för Rosing och Desperate houswhives, så de va lika bra att stanna kvar en stund till!!


Att råka springa in i någon man inte sett på länge på ungdomsmotagningen är en lite jobbig situation, men ett tipps; säg för guds skull inte vad gör duuu här!!! (du kan nämligen få samma fråga tillbaka)


Imorn har jag inga planer alls! Tänkte sova ut efterom jag knappt fick någon sömn alls inatt (vet inte varför, för mycket tankar kanseke?) och sen tar jag dagen som den kommer! Något förslag om vad man kan hitta på nu när tvätten är klar??





Jag fick ett sms idag av Marcelo som sa att någon hade blivit skuten utan för hans hem!! Skuten! Jag fick panik! Jag har gått där 10000 gånger och tänk om det hade hänt just när jag gått där!! Det va tydligen en 16 årig kille som hade lekt ball men en soft airgun, och när polisen kom så började han skuta mot dem! Polisen svarade med två skott i benen på killen! Sackarn, men hur dum får man va igentligen??


16- åring skjuten av polis i Bålsta En 16-årig pojke sköts i benet av polisen i samband med ett ingripande i Bålsta på tisdagen.
- Han drog vapen mot polismännen och en av dem avlossade ett skott som träffade honom, säger Gunnar Edlund, presstalesman vid Uppsalapolisen.

 

Skottdramat inträffade vid en tandläkarmottagningen i närheten av pendeltågsstationen i Bålsta vid 12.30-tiden på tisdagen.
- Vittnen har berättat hur mannen for runt i Bålsta och betedde sig allmänt besynnerligt och förvirrat. Han verkade lite luddig i luvan och ska bland annat ha knackat på dörrar och bett folk om deras bilnycklar. Någon såg att han hade en pistol i handen och någon att han hade den i byxlinningen, säger Gunnar Edlund.
Pojken ska även ha ringt hemma hos en kvinna och när hon öppnade dörren ska han ha sagt åt henne att ge honom pengar och nycklar.
- Men hon slet igen dörren på en gång, säger Gunnar Edlund
.

Siktade mot polisen

När den första polispatrullen kom fram och pojken fick syn på polismännen försökte han springa därifrån.
-  Men efter ett tag vände han sig om och riktade pistolen mot polismännen, säger Gunnar Edlund.
I det läget avlossade en av poliserna ett skott. Skottet träffade pojken i benet och han föll till marken. Det visade sig att vapnet han hade på sig var ett så kallat soft airgun.
- Men de är väldigt lika riktiga pistoler. Är man inte väldigt vapenkunnig eller tittar på det på riktigt nära håll så är det svårt att se skillnad, säger Gunnar Edlund.

Förd till sjukhus

16-åringen fördes till Akademiska sjukhuset i Uppsala för vård. Det är oklart hur allvarligt skadad han är. I nuläget misstänks han för hot mot tjänsteman.
- Eventuellt kan det bli tal om grovt brott. Vi får se vad som kommer fram i förhören med honom och vittnena, säger Gunnar Edlund.
Polisen har även sinlett en intern utredning rörande händelsen.
-  Det görs alltid när poliser avlossat sina vapen i tjänst, även om det bara handlar om ett varningsskott. Vapnen tas i beslag och platsen besiktigas för att utreda om det var fara för någon annan. Vi måste faställa lagligheten i handlingen, säger Gunnar Edlund.





Kommentarer
Postat av: Linda

Gomorron!

Hur är det idag?

2009-03-11 @ 07:30:04
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack sj..

vad gör du idag då?

2009-03-11 @ 12:27:54
URL: http://gossimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0