Upptäcksfärd..

Satt hemma å kolla film.. sen gick jag med Blossom och mötte upp Lossan och Anna på stationen för att åka hem till Lossan och mysa innan hon ska åka till Grekland ;-(... väl utanför huset upptacker Lossan att hon inte har några nycklar... och Alexandra som hon bor med, jobbar natt och kommer inte hem fören kl 13.. åch Lossan ska åka kl 14... PANIK!!! och batteriet på min och Lossans mobil hade dött så vi kunde bara ringa till Anna, men hon har ju inga nummer...

 Vi satt länge och funderade få hur vi skulle göra.. tillslut kommer Lossan på att hennes syster Yrsa kanske är hemma hos hennes föreldrar så hon kan langa extranyckeln.. vi ringer Yrsa i typ en timme... men hon svarar inte... tillslut ringer hon upp och säger att hon är hos sin kille och de tar en halvtimme för henne att komma hem..men hön gör det!!! Sen va det bara det lilla problemet att det inte går några bussar.. ännu ett problem... vi lyckades iaf ta oss till Spånga.. där tog vi en vild chansning och gick till Calle för att kolla om Dejan va där... och som skänkt från ovan så va han det!! Haaaaleluliaa!!! Dejan va sååå snäll... så han körde oss till Lossans syster för att hämta nycklar och sedan hem till Lossan... Tack gode Gud för Dejan!!!!


Så nu sitter vi här ca 4 timmar senare än planerat och käkar ostbågar och kollar på när Lossan packar... Äntligen hemma!!!


I fredags gick jag, Lossan och Alexandra till Solidaritet och drack massa drinkar (som jag igentligen inte hade råd med) och dansade hela natten till M.J låtar och tog morgontåget hem och sov hela dan..

På Lördagen åkte jag och Lossan hem till Sandra för att kolla in hennes lägenhet och käka god middag och dricka hemmagjorde jordgubbsdrinkar! Mums... sen tog vi en taxi in till stan och mötte upp Marce och Alex på Göta Källare där Sandras boyfriend är Dj.. så vi fick önska massa låtar.. sweet som fan!!! Efter det tog jag, Lossan och marce nattbussen hem till mig, hämtade filt och en dunk rosé och satte oss på ängen utanför mig och snackade skit ända fram till gryningen... Underbart med sommar!!!

Efter det gick jag och Marce och sov till 10, då pappa och Alex väckte honom för att de skulle måla om huset.. men jag fick iaf sova!!!


Idag åkte jag till polisstationen och hämtade ut min mobil som jag vart av med när jag blev rånad för 2 år sen... vadfan ska jag med den till nu??! men men... kan alltid va bra med en extra lur!! Sen åkte jag till sjukhuset och tog lite prover och hämtade upp mitt läkarintyg.. sen åkte jag och Loss hem till mig och käka american pancakes och Marce hade målat klart för dagen och satt med min lillasyster och ritade.. aaww!! hahah

Nu tänkte jag beundra anna för sin heta zebra-pyjamas som snarare ser ut som en mankini... ska försöka fota och lägga upp för det måste bara ses!!

God natt gott folk..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0