R.I.P Grandpa

Nu sitter jag här framför datorn med en kopp te och ska försöka berätta om min vecka...

I tisdags fyllde ju mina systrar 25 så vi skulle fira med middag och sen vidare till caledonian...
jag hoppade in i dushen typ en halvtimme innan alla skulle komma å när jag precis hade shamponerat hela håret så knackar de på dörren...
Det hade ringt på telefonen och sen knacade pappa på och berättade att morfar precis hade gått bort...

Jag visste inte hur jag skulle reagera... jag kunde inte fatta först.. inte idag de gick bara inte... jag va ju där igår och innan jag gick så sa jag ju vi ses på onsdag...
De gick så snabbt... för några dagar sen så satt vi å snacka om allt möjligt å i somras brukade vi åka på utflykter...

Vi visste redan för 3 år sen att du hade ett svagt hjärta och att du kunde få en stroke när som helst å man visste aldrig hur stor den skulle va...

de va därför han flyttade till Sverige för 3 år sen så att han skulle bo med oss ifall de hände nåt, men allt gick bra.. sen glömde man nästan bort att han va 80 år och kunde bli sjuk när som helst.. vi visste bara inte när...

Men han hade sagt att han ville va me på Ansan å Siris 25 årsfest och att han skulle försöka bli frisk så att han kunde va med, men sen blev han bara sjukare och jag tror att han dog en timme innan festen började så att han kunde få va med!!
Vi skålade iaf för honom för han sa alltid att vi skulle festa och vara glada.. och dricka alkohol eftersom han inte kunde göra det pga hans svaga hjärta...

Efter begravningen ska vi iaf försöka åka till Mexico och fira dia de los muertos :)

Bilden är från när Siri, Ansan Morfar å jag va på skansen i somras

Ansan, Siri och morfan på skansen i somras

R.I.P Grandpa Douglas Baird

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag ar verkligen jatteledsen.. jag var inte vid datorn dar nar du skrev pa msn, forlat! Forstar hur det maste kannas, speciellt nar det bara kommer fran ingenstans fastan man anda trot man varit beredd. Nu har han det bra i alla fall och det ar det som raknas.

2009-02-10 @ 17:20:45
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Ja jag vet... han är nog i Mexico nu å härjar runt skulle jag tippa :)

Tack :)

2009-02-10 @ 17:50:20
URL: http://missdevine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0